Verklaring van moderne slavernij
Q+A zet zich, als onderdeel van Ellipsis Brands, in voor het identificeren en elimineren van gevallen van moderne slavernij en mensenhandel in ons bedrijf en onze toeleveringsketens. We eisen van alle leveranciers en partners dat ze zich houden aan ons moderne slavernijbeleid, dat ook betrekking heeft op mensenrechten, dwangarbeid en kinderarbeid. Dit beleid wordt regelmatig herzien. We controleren ook leveranciers door middel van bezoeken ter plaatse en audits om ervoor te zorgen dat er geen doorlopend slavernij risico is. Alle medewerkers die direct verantwoordelijk zijn voor relevante toeleveringsketens krijgen training.
Ellipsis Brands zal passende maatregelen nemen als blijkt dat een leverancier op de een of andere manier moderne menselijke slavernij bevordert.
Duurzame praktijken
Q+A zet zich in voor het actief gebruiken, implementeren en onderzoeken van duurzame praktijken om de impact van alle aspecten van het bedrijf op het milieu te verminderen.
Huidige praktijken zijn onder meer:
- 100% van het Q+A-assortiment in eigen huis produceren. Dit verkleint onze ecologische voetafdruk en geeft ons volledige transparantie van het productieproces. Omvat zowel het maken van het product als het vullen.
- Waar mogelijk recyclebare verpakkingen gebruiken. (Raadpleeg de productpagina voor informatie over individuele productrecycling.)
- 100% recyclebare kartonnen productdozen, verzenddozen en papieren vulling.
- PET-plastic buizen, die 10-20% gerecycled materiaal bevatten (PET-plastic is één van de gemakkelijkst gerecyclede kunststoffen.)
- 100% recyclebare glazen flessen (met uitzondering van rubberen bollen voor pipetten, die moeten worden gerecycled bij een meer gespecialiseerd recyclingcentrum.)
- 100% recyclebare papieren tape.
- Ingrediënten en verpakkingen zijn waar mogelijk afkomstig uit het VK. Dit verkleint onze ecologische voetafdruk en stelt ons in staat om lokale bedrijven te ondersteunen.
- Ingrediënten en extracten ter plaatse oogsten. Ons ontwikkelingslab gebruikt momenteel hun chemische expertise om ingrediënten en extracten voor het Q+A-assortiment te oogsten, waardoor een stap in onze toeleveringsketen wordt geëlimineerd en onze ecologische voetafdruk wordt verkleind.
- Samenwerken met bedrijven die duurzaamheid hoog in het vaandel hebben staan. We maken momenteel deel uit van een programma voor het herplanten van bomen, de Eco-Packaging Alliance, en werken samen met COSMOS-gecertificeerde leveranciers. In 2020 werden 17.337 bomen herplant op 22 locaties, waaronder Venezuela en Australië na verwoestende bosbranden.
- Gebruik maken van een CO2-neutrale transportleverancier. Ze compenseren al hun eigen uitstoot en streven ernaar om tegen 2030 de uitstoot van alle leveranciers en klanten en die van henzelf te compenseren.
- Waar mogelijk energiebesparende machines gebruiken. Vulmachines gebruiken perslucht in plaats van elektriciteit.
- Zonnepanelen op locatie. Ons energieverbruik verminderen door te compenseren met hernieuwbare energie.
- Gebruik van een biobrandstof generato Zware machines zijn afhankelijk van plantaardige oliën, in plaats van diesel of petrochemicaliën.
- Het gebruik van een persmachine. Dit stelt ons in staat om gebruikt karton en plastic tot balen te persen, wat de hoeveelheid afval en algemene recycling ter plaatse vermindert, evenals de frequentie van afvalinzameling. Balen worden periodiek ingezameld om te worden hergebruikt of gerecycled.
- Duurzame PR-praktijken. We vermijden overmatige verpakkingen en blijven zo recyclebaar mogelijk. PR wordt alleen verzonden naar personen die hun interesse in het ontvangen van het geschenk bevestigen. Extra items in PR-boxen zijn waar mogelijk lokaal.
Toekomstige praktijken die we willen implementeren:
- Eigen boomverplantingsplan. We zijn bezig met het opzetten van een herbeplantingsplan in Norfolk, waar het hoofdkantoor is gevestigd. We blijven deel uitmaken van de Eco-Packaging Alliance.
- Waterafval recyclen. We onderzoeken momenteel duurzame en innovatieve manieren om waterafval dat tijdens het productieproces wordt geproduceerd, evenals regenwater te recyclen.
- Tuin op het terrein. We hebben plannen om ter plaatse onze eigen tuin aan te leggen om een selectie van de actieve ingrediënten te kweken die in Q+A-producten worden gebruikt. Dit zal onze ecologische voetafdruk verkleinen door vervoer te verminderen, en ons volledige transparantie en controle over de toeleveringsketen geven.
Inclusiviteit en toegankelijkheid
Q+A heeft een sterk antidiscriminatiebeleid dat van toepassing is op alle medewerkers, maar ook binnen het wervingsproces. Dit omvat ras, huidskleur, etnische of nationale afkomst, religieuze overtuiging, politieke overtuiging, geslacht, burgerlijke staat, seksuele geaardheid, geslachtsverandering, leeftijd of handicap. We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat de Q+A-gemeenschap een veilige ruimte is voor alle betrokkenen, dat gemarginaliseerde stemmen een gelijke vertegenwoordiging krijgen en dat onze online platforms een breed scala aan makers van inhoud ondersteunen.
Q+A houdt zich bezig met sociale onrechtvaardigheden en heeft verschillende doelen gesteund die volgens ons ook onze waarden van inclusiviteit, toegankelijkheid en eerlijkheid belichamen, zowel financieel als door middel van giften. We proberen ook regelmatig betrokken te zijn bij lokale liefdadigheidsactiviteiten. Als klein familiebedrijf begrijpen we hoe belangrijk het is om mensen in de omgeving te ondersteunen.
Goede doelen en doelen die Q+A heeft ondersteund, zijn onder meer:
- Keyworkers binnen de NHS. We hebben zorgpakketten geleverd aan NHS-personeel in het VK om onze waardering te tonen voor hun onvermoeibare en onbaatzuchtige inspanningen tijdens de COVID-19-pandemie.
- Show Racism The Red Card. We hebben de grootste liefdadigheidsinstelling voor antiracisme educatie in het VK financieel ondersteund, die educatieve films en middelen biedt voor jongeren en volwassenen om racisme aan te pakken.
- Southall Black Sisters. We hebben deze Britse non-profitorganisatie financieel ondersteund. Zij zetten zich in voor zwarte vrouwen die te maken hebben gehad met huiselijk- en gendergerelateerd geweld, ondersteunt en in staat stelt door middel van advies, belangenbehartiging, middelen en diensten om te helpen ontsnappen aan gewelddadige relaties.
- Blueprint For All. We hebben deze liefdadigheidsinstelling (voorheen bekend als de Stephen Lawrence Charitable Trust) financieel ondersteund, die werkt met kansarme jonge mensen en gemeenschappen in het VK om hen te ondersteunen en kansen te bieden om uit te blinken in het leven en systemische lading in de samenleving te creëren.
- Little Village. We steunden deze op donaties gebaseerde liefdadigheidsinstelling die kleding, speelgoed en uitrusting voor baby's en kinderen levert door zorgpakketten te doneren voor moeders in nood.
Bovendien zijn alle fysieke ruimtes die door Ellipsis Brands worden gebruikt, waaronder het kantoor, het ontwikkellab en het magazijn, rolstoeltoegankelijk.